FarmFarmFarm


Moses som bygger väg i röda havet.


Puh... Jag är äntligen klar med den nya designen.. Jag tror jag satt minst en halvtimme och funderade på hur jag fick bort den gamla headern som låg över den nya.. Jag plockade bort massa saker hipp som happ och tillslut så försvann den!! Jag vann alltså mot teknologin. 1-0 till mig. Jag måste säga att jag är väldigt stolt, jag är inte så bra på koder och sånt. Det brukar sluta med att jag fuskar eller skiter i det. Fusk gäller endast på tv-spel, det är svårt att fuska när det gäller CSS och Html, men det går nog att hitta maskhål igenom systemet.

Är jävligt trött nu dock. Det tar på krafterna att bråka med datorn.

Jag hade tänkt att prata lite om Farmville.. Den nya pandemin på internet som alla spelar. Eller.. det finns två sidor, de som spelar det och de som verkligen föraktar det. De vågar inte testa för de vet innerst inne att de bara skulle fastna men vågar inte erkänna det och säger istället att spelet är tråkigt och att det inte har någon "handling". De bygger upp sina murar mot farmville och skapar grupper såsom "Våga vägra farmville" på facebook. Medan allt igentligen är en lögn. De är rädda för farmville. De är rädda för att fastna. De är rädda för sanningen. Det riktiga livet.  Vad som behövs är en hjälte som kan ta de förvirrade icke-farmvillarna och leda dom över det stora havet som skiljer dem från Farmville-världen. De behöver en som moses. Likt Moses ledde sitt folk till Israel ska vår hjälte leda icke-farmvillarna till frihet. Till FarmVilles magiska land. Där allt kan hända. Där kossor betar på gröna ängar och folk odlar ris och vindruvor i sin stillsamhet. Farmville är banne mig en Utopi, världen är en bättre plats där.
Nu ska jag sova. Adjö.

Ps. Jag är inte en farmville-nörd. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0