sm0hpl



Det här är en av låtarna jag körde på spelningen förra lördagen. I efterhand tycker jag själv att det lät väldigt dåligt, men det hör väl till antar jag. Man ska hacka ner på sig själv om man inte har supersjälvförtroende, men vem har det?
Jag kan iallafall trösta mig med att jag skulle kunna göra en riktigt grym cover av låten om jag fick lite mer tid på mig att köra om låten tills den satt perfekt. Det är svårt att göra på en livespelning, eller ja.. det uppskattas nog inte av publiken att jag kör samma låt tills jag är nöjd.

Sitter nu och slipar på lite låttexter jag skrivit. Jag vill kunna ha riktiga spelningar, utan covers och sådant mög. Bara eget material liksom. Detta är nog första gången jag visat upp en text på riktigt. Vissa kanske tycker det är gay, men som jag sagt till en kompis som läst den: "Du kommer säkert tycka det är gay, men tjejerna gillar det. Poetiska och musikaliska ftw.."

Här kommer den ialalfall..

I don’t think I will find someone like you again
as pretty as a rose, as bright as a day
but roses have thorns and days become night
I just hope this will turn out alright

I don’t want to cry

It just feels like a waste of time

But every time I think of you
a tear runs down my cheek

It gives me a weird feeling and it makes me blue

All I can think of is you

You were the reason I’m happy
the reason I smiled

You know I’d do anything for you to be mine

Anything for you to be mine

People may say that I should get over you
But I don’t want to

you’re to good to be forgotten

They don’t see what I see in you

All I can think of is you

You were the reason I laughed

The reason I loved

You know I’d do anything for you to be mine

Anything for you to be mine

 

Ser nu i efterhand att hela texten hamnade i en klump. Tyvärr kan (se: Orkar) jag inte ändra det, så ni får allt ta och läsa ändå. Om ni vill..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0