Josef josef och jeeeesus

Idag åkte jag till Lidingö Centrum för att studera på Biblioteket och försöka hitta praoplats. Jag kom på i skolan att jag glömt min plånbok på toaletten hemma. Fråga inte hur den hamna där, jag vet inte det själv. Det löste jag iallafall genom att jag lät Jenna betala det åt mig. Tack Jenna! Härligt.. men sen kom jag på en annan grej? Hur kommer jag hem sen igen då? Skit samma, tänkte jag, nu ska jag göra lite matte.
Matten gick ganska bra, men det var några uppgifter som jag inte fattade ett dyft av.. sen fick jag inte praoplats på cafét jag ville praoa på. Och sen kom vi ju till det stora problemet: Hur ska jag komma hem?
Jag smsade min mor och frågade om hon kunde skjutsa hem mig, men nej, hon har gått och blivit förkyld! Det är väl ganska onödigt när ens son står och fryser och inte kan komma hem. Hon sade att jag skulle gå hem.. men det är ju skitlångt... det måste vara minst 3 eller 4 kilometer. Tur att jag fick sällskap av Bianca iallafall.. men hon dissade mig ungefär halvägs, då ville hon inte gå längre heller. Så hon hoppade på bussen och åkte hem. Men det var trevligt den halvan iallafall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0