Gesundheit

Det är helt otroligt hur dåligt man kan må när man pluggar NO. Det är så mycket man ska banka in i skallen. Mutation, heterozygot, celldelning, hur massa olika sjukdomar uppkommer och hur man räknar ut vem som ska få dem.. Notera att detta är det enkla i avsnittet Genetik. Varför ska jag kunna detta igentligen?
Känner att jag har en väldigt negativ approach till vad som lärs ut i skolan. Om jag skulle få bestämma just nu skulle vi inte lära ut någonting vettigt och det är ju inte så bra.. tur att inte alla är som ja. Fast vilken härlig och rolig plats jorden skulle bli. Alla skulle ha samma intressen och humor. Härligt!!
Skämt åsido skulle nog världen bli ganska dålig om jag fick bestämma. Miljöbov som jag är skulle jordens klimat förstöras precis som självkänslan hos Lasse Kronér efter ett avsnitt av bingo-lotto...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0