Hejjeh hurruh ärrä lägettegäl?

Sitter nu och kollar på filmatiseringen av Män som hatar kvinnor. I överlag är den ju bra, inte en total flopp om man jämför med boken. Men den är lite tunn. De har hoppat över större delen av bakgrundshistorian. Visserliggen kanske det inte bidrog med så mycket men det skulle vara intressant för de som inte läst boken att veta. Jag har dock ingen vidare uppfattning om hur mycket man fattar av filmen eftersom jag faktiskt läst boken.

Om man bortser ifrån att den är tunn är den som sagt väldigt bra, men även mycket hemsk.. Jag tyckte inte boken var så hemsk, men när man ser en filmatisering av det hela så får man en större bild och jag blir mer.. påverkad?
Ska iallafall sluta titta för dagen och se resten imorgon. Ska gå och lägga mig och läsa den andra boken i serien. Flickan som lekte med elden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0