Dagen då man röker på



ÅH! Green Day har släppt videon till 21st Century Breakdown! Den var verkligen bra. Det var unik liksom, inte som några andra videos.

Jag kommer fortfarande ihåg första gången jag hörde talas om Green Day. Jag var väl ganska ung och hade hört Boulevard of Broken dreams spelas på radio eller tv eller någonstans. Det var en sån där låt man inte visste vad den hette, och bara måste ha tag på. Jag kunde inte texten heller så jag kunde inte googlat den. Men jag gick iallafall fram och frågade min syster om hon visste. Hon satt i soffan och sade att det var Green Day som gjort låten och att det faktiskt visades en dokumentär eller liknande om just Green Day. Så jag satte mig vid soffan och tittade.
Boulevard of Broken Dreams måste vara en av de bästa låtarna som skapats.

Jag har en ganska bred musiksmak. Jag lyssnar fan i mig på allt. Ibland kan jag finna mig själv att jag lyssnar på klassisk gitarrmusik, ibland är det jazz, ibland blues och ibland tillochmed metal. Man kan säga att jag har en spårad musiksmak..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0