i´m going to muster every ounce of confidence i have

Det är otroligt hur mycket konstigt som kan hända på en dag! Jag vaknade upp hos Bianca runt 11.00, kanske. Trött som ett as kom jag på att jag skulle ha träning inne på Karlaplan klockan 12.30. Jag slänger iväg ett SMS till Calle:
"Hur och när tar du dig till träningen?".
Någon minut senare får jag svaret:
"Tåget går klockan 23!".
Vad i halvette! Hur lång tid tar det att åka till karlaplan? Jag känner hur paniken börjar komma. Jag har nämligen gått upp en åldersgrupp i fotbollen; från u15 till u17. Och det innebär att jag har fått en ny headcoach som är jätteläskig och kommer döda mig om jag kommer försent. Men räddningen kommer snart när Calle smsar igen:
"Vänta! Vafan säger jag. Det går 12.07!".

Phew, då kanske jag hinner om jag har tur. Men det innebär att jag måste ta tåget som går från Bianca klockan 11.40 och jag har inte ätit någon frukost? Vad gör jag då? Jag ringer min gamla tränare, som också ska vara där och säger att jag kommer försent och skrivet ett testamente ifall jag skulle dödas. Sedan går vi upp och äter frukost i ganska lugn ro iallafall. Sedan flyter allt på tills jag kommer med lidingöbanan till ropsten. Jag ska gå in i tunnelbanan och hamnar i det så kallade avståndet mellan vagn och platform. Fyfan vad pinsamt! Trots att de gormar om det så lyckas jag fastna med foten!
Tillslut kommer jag iallafall upp ur avståndet och sätter mig i vagnen som om inget hade hänt.

Sedan på väg hem började jag tänka på vad som skulle hända om jag dödade alla i tågvagnen. Det kan ju inte vara normalt att tänka sådant? Tänk om jag blir en mördare när jag blir äldre? Det är inte bra... Fast jag kanske blir en "god" mördare som i Boondock Saints. Åka runt och döda maffiasnubbar och sådant.

Just nu sitter jag och lyssnar på Kents nya album Röd. Tyvärr är det inte jättebra, jag föredrar deras gamla sound. Men jag kanske kommer börja gilla det efter ett tag, vi får se.

Får se om jag skriver något mer idag. Kanske, kanske inte, som man säger! Tänkte iallafall lägga upp en låt här!

Teddy Geiger som spelar For You I Will!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0