Willkommen, neue Mitglieder!

Jahopp... Då var det alltså dags för en blogg! Mycket trevligt!! Tänkte skriva lite om mig, eller mycket det beror på hur mycket jag orkar, vi får la se!

Namn: Tomas Wändahl
Kallas för: Tompa, Samot, Räkan
 Ålder: 15

Jag är alltså en 15 årig kille i mina bästa år. Lagom tjock och finnig, precis som jag vill ha det! Jag bor strax utanför Stockholm på den fina lilla ön Lidingö och det är väl där jag tillbringar den mesta av min fritid. Just nu går jag i åttan i högstadiet, ska börja nian efter sommaren. Mina planer för livet är att komma in på något musik gymnasium, just nu lutar det åt Rytmus i Sickla, sedan komma in på Musikhögskolan och Lärarhögskolan för att sedan börja jobba som musiklärare.

Om ni bara läst igenom med ett öga så borde ni ha fattat att jag gillar musik, det är inte direkt nå Rocket Science.. Jag har spelat gitarr i ungefär 6 år, och började sjunga för ungefär ett halvår sen. Vet inte riktigt vem det var som fick mig att börja med musik.. Men troligen var det mina föräldrar som tyckte det var jobbigt att ha mig omkringdrällande på eftermiddagarna och slängde in mig i en musikskola. Skeptiska och tvivlande på att jag skulle fortsätta så tvingade de sig själva att ge beröm på de mest simpla gitarrlåtarna som lät förjävliga på min gamla hagströms nylongitarr. Men det är väl tack vare den berömen jag har orkat fortsätta och nu står jag här med gitarren i handen och spelar på som bara den!

 Något annat jag gör på fritiden är att idrotta! Jag spelar Amerikansk Fotboll, eller jänkarboll som jag kallar det, i Stockholm Mean Machines. Mycket blod, svett och tårar men ack så kul det är! Väldigt bra terapi att smälla på små killar som bär fel färg på lagtröjan!

Jag gillar ju som sagt musik, och inte bara att spela utan även att lyssna på! Jag lyssnar på... hmm... ALLT! Allt från Indie till Hårdrock och till Techno, det beror på vilket humör jag är på! Just nu är det väl Indie som är på högvarv! Death cab for Cutie och Bright Eyes är favoriterna! Nu orkar jag inte skriva mer, så om ni vill veta något så får ni la fråga!
Tack för mig, ha en trevlig afton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0