Sajk Sajk Sajk Sajk!

Okej... Jag har nu lugnat mig från mitt pyskanfall igår kväll! Kom hem klockan kvart över tio, utan att ha käkat (= Illamående) utan att ha pluggat klart spanskan (=stress) och utan att ha duschat efter träningen (=Illaluktande) på detta var jag trött som fan och skulle upp klockan halv 7 dan efter för att hinna med att komma till skolan. Ja... Ni fattar nog att jag mådde lite halvkasst då. Men det ordnade sig, jag drack lite kvällste och satte mig ner och åt och pluggade lite, och sen duschade jag. Jag tror jag kom isäng runt halv tolv. Hyffsat bra iallafall...
Har jag lärt mig någon läxa? Ja... Ibland får man ta och skippa träningar för att plugga.. Plugget går först och sånt. Men en kompis, Jenna, gav mig några tröstande ord. "Det är du som valt att ha alla fritidsaktiviteter, det är du som valt ditt liv. Det brukar iallafall lugna mig". Och det hjälpte faktiskt. Det är ju faktiskt kul med både Gitarr och Amerikansk Fotboll.
Aja.. Nu ska vi inte fastna i det förgångna. Det är helg, jag är klar med läxorna nu. Så nu är det ganska bra! Ikväll ska jag ut med några från klassen för att hinna umgås lite innan den riktiga skolan med all stress börjar.. Riktiga skolan.. Om jag är redan psykstressad nu, hur kommer det gå när alla prov drar igång på allvar? Jag vill inte tänka på det.. Jag får se till att jag inte går in i väggen eller något sådant.. haha...

 Har snart kommit 60sidor in i min bok. Den är riktigt bra, men lite småseg på vissa ställen. Men mina kompisar säger att det spännande inte börjar fören efter ungefär 130sidor.. Lite som Sagan om Ringen, så jag får fan ta och beta mig igenom det för att ge boken en chans. :)

Måste berätta en lite rolig grej, kanske tråkig för den som är utsatt men vafan.. Jag bryr mig inte om honom.
Jag hade en debatt med en kille igår angående Ipred. Jag tycker att lagen är bra, men att jag laddar ner trots att jag tycker det. Han kallade mig blåst och lite sånna saker men senare så kom vi in på böter och sånt. Han tyckte att det var konstigt att en böter på att ladda ner en film är mer än att köpa filmen. Idiot.. ja vet.. och jag försökte övertala honom att det är absurt men han gav sig inte..
Här är ett utdrag från chatten. (Jag är Towan)

<Killen>men vad e priset för böterna? vettu de?
<Towan>Det är helt beroende på hur mycket och vad du har gjort..
<Killen>en film va får man då? 200kr?
<Towan>Några tusen skulle jag tro.
<Killen>för en film? de e mkt
<Towan>Varför ska det kosta lika mycket att köpa en film som bötern för att LADDA NER FILMEN OLAGLIGT!
<Towan>Det är ju bisarrt
<Killen>för att det make mer sence än att det ska kosta mkt mer
<Towan>Du har ju gjort något olagligt... Det är ju klart man straffas.
<Killen>olagligt, bah det va inte olagligt för 20 år sen vf just nu?
 <Towan>För att då laddade folk inte ner?
<Killen>kk 10 år sen säger vi då ladda folk ner
<Towan>Själva "Ladda ner" Grejen kom ju inte förens på 2000talet.
<Towan>Om du snor en läsk som kostar 20kr, tycker du det är konstigt att du får en böter på 600kr?
<Killen>jao de tkr ja, överdrivet mkt för en läsk kostar inte 600 kr att göra
<Towan>NEJ! Men du har ju brutit mot lagen! Det ska man inte få göra ostraffat... Priset på flaskjäveln spelar ingen roll...
<Killen>dock tror ja folk ladda ner på 90 talet em
Här bröt en moderator våran diskusion innan någon började förolämpa den andra...

Nu ska jag spela lite gitarr och data lite. :)
Hej Då.

Kommentarer
Postat av: Jenna

YEY! jag är bäst :D

hahha btw, fan vilken rubbad kille

2009-08-29 @ 01:05:20
URL: http://jansie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0