Apor som lever som femtiotalsnarkomaner.

Tillbaks från en härlig dag i skolan. Den var ganska seg men det var roliga lektioner. Bild, Matte, Musik och Arbetspass typ.. Gick ganska segt på förmiddagen men efter hamburgarlunchen var det riktigt roligt! Det kan dock ha något att göra med att vi bara hade lektioner som man satt och gjorde ingenting på efter lunchen.
Iallafall nu är jag hemma så vi ska väl inte sitta och prata om tråkiga saker som skolan. :) Har precis lånat en bok av en kompis som flera har tippsat om: Män som hatar kvinnor. Verkar vara en riktigt bra bok. Inte som vanliga kriminalromaner där det alltid är: "Ånei, en person har blivit mördad och hon ligger i en vak! Och sen kommer bokens antihjälte (vill inte nämna  några namn men *Host* Gunvald *Host*) och räddar dagen." Män som hatar kvinnor verkar vara lite mer mystik och inte så mycket att man ska följa några 50åriga män i manchesterkavajj och rutiga slipsar som dricker kaffe och ojjar sig för att de inte vet vem som dödade offret trotts att det är så JÄVLA UPPENBART! Fyfan för Beck! Fyfan... Ok... Nu ska jag inte sitta här och hacka på bra böcker, det är serien som är jobbigt. Persbrandt är så jävla dryg.. Dock så ska ju karaktären Gunvald vara lite antihjälte så jag kan ju inte klandra Mikael, det är inte hans fel...
Nej, nu ska jag ta och läsa lite läxor.. SO, NO, Spanska och Matte.. Hurra! Det känns som om man ligger efter i skolan redan efter en vecka.. Man kan ju trösta sig att det snart är helg och att vi åker på klassresa nästa vecka. Hurra för Gotland!
Vi synes.

Kommentarer
Postat av: Sofie

ja fyfan för beck. wallander är min drog. filmerna då, inte böckerna. de är sämst. mankell är en seg man.

2009-08-27 @ 17:15:48
URL: http://thesoundtrack.blogg.se/
Postat av: Anonym

Beck som TV-serie/film ger inte heller jag mycket för, men... böckerna som karaktärerna är hämtade ifrån är desto bättre. Läs Sjöwall-Wahlö! Det är hög klass!!! (din syrra har dom allihop)

2009-08-27 @ 17:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0